رشد کودک – کنترل سر و گردن
نوشته شده توسط : نت ویر

در هنگام تولد کودک شما به این خاطر که توانایی های حرکتی عضلات گردن اش بسیار ضعیف هستند، کنترل بسیاری کمی بر سر خود دارد. او این مهارت بسیار سخت را، که پایه تمام حرکت های بعدی-مثل نشستن و راه رفتن است-کم کم در طول یکسال اول زندگی اش یاد می گیرد.

این مرحله چه زمانی اتفاق می افتد؟

زمانی که کودک یک ماهه است، قادر خواهد بود، سرش را بلند کند و یک کودک ۴ ماهه می تواند در حالت نشسته، سرش را بالا نگه دارد. ماهیچه های گردن و کنترل سرِ او در ۶ ماهگی باید قوی و محکم باشد.

این مرحله چگونه اتفاق می افتد؟

۱ تا ۲ ماهگی

در پایان ماه اول، کودکتان باید قادر باشد با سرعت سرش را بالا بگیرد و وقتی که روی شکم خوابیده است، سرش را این طرف و آن طرف کند. در حدود ۶ تا ۸ هفتگی، اگر کاملا قوی و هماهنگ باشد، وقتی به پشت خوابیده سرش را بلند خواهد کرد. وقتی که او را روی شانه تان با خود می برید، او کنترل کافی برای محکم بالا نگه داشتن سرش را دارد، اما نه برای مدت طولانی. او همچنین آنقدر قوی خواهد بود، که وقتی در صندلی مخصوص ماشین یا کیسه های جلویی نگه داری کودک نشسته است، سرش را بالا نگه دارد.

۳ تا ۴ ماهگی

در این کودک ۳ ماهه شما پیشرفت آشکاری در کنترل سرخود خواهید داشت . کودکتان وقتی که به شکم خوابیده است، می تواند سرش را تا ۴۵ درجه بالا بیاورد و محکم بالا نگهش دارد. یک بازی جذاب که عضلات گردنش را رشد می دهد، آنست که کودکتان را به پشت بخوابانید و به آرامی با کشیدن دستان اش او را به حالت نشسته درآورید. به آرامی به حالت قبل رهایش کنید و دوباره این کار را تکرار کنید. در این سن، باید بتواند وقتی که سرش را بلند می کند، آن را موازی بدنش نگه دارد. می توانید در این زمان او را در نگه دارنده های پشتی حمل کنید.

۵ تا ۶ ماهگی

رشد کودک۶ ماهه شما به گونه است که می تواند سرش را راست و محکم نگه دارد، و وقتی که در حالت نشسته است، می تواند سرش را به جلو خم کند. ممکن است در این زمان آماده کالسکه باشد.

مرحله بعدی چیست؟

وقتی کودکتان قدرت کنترل خوب سرش را به دست می آورد، می تواند به سمت مراحل نشستن، غلت خوردن و چهار دست و پا رفتن برود. کنترل سر همچنین، برای بلعیدن غذاهای سفت و نشستن بر روی صندلی های بلند غذا خوری کودک ضروری است.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 852
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: